Wednesday, April 2, 2014

Planuri pentru Padurea Neagra

Acum ceva timp citeam (ca in fiecare zi de altfel) ce mai e nou pe blogul Lilianei de la "Placerea de a calatori"  si am vazut planul ei pentru o vizita in jurul Stuttgartului. Ce am citit mi-a placut foarte mult asa ca am aruncat un ochi pe Via Michelin si imediat m-am intrebat "Noi de ce nu am ajuns in Padurea Neagra pana acum?" pentru ca nu e deloc departe si pare destinatia perfecta pentru un week end mai lung. Si pentru ca pana acum l-am ratat (cu exceptia unei opriri scurte in Baden Baden), a fost trecut imediat pe lista cu "Must see" de week end.

Saptamanile trecute stateam de vorba cu Cipri si incercam sa gasim ceva de facut in week end-ul de trei zile de Pastele Catolic si ideea Padurea Neagra a iesit imediat de la naftalina. Am avut de ales intre trei destinatii: Padurea Neagra, Bourgogne si Bordeaux si am decis ca poate ar trebui sa mai avem si ceva variatiune si sa alegem Germania pentru ca ultimul week end lung tot in Franta si tot la degustari de vinuri l-am petrecut. Nu ca nu ne-ar place Franta si nu ne-ar place sa degustam vinuri dar uneori mai e nevoie si de o pauza. Mai ales ca pentru moment pivnita e plina de vinuri de baut deci avem rezerve pana la urmatoarele degustari.
In principiu  nu am nevoie de foarte mult timp pentru organizarea week enduri lungi. Nu e week end lung sa ne prinda in Belgia asa ca avem experienta serioasa zic eu la organizat si totul merge brici. Cat ai zice peste avem planul pus la punct. Insa in ultimul timp a intervenit provocarea calatoritului cu un catel. Pentru ca Rex este si el prezent mot in masina de cum plecam undeva. Noi suntem mai ceva ca o familie cu copii :) Asa ca trebuie sa il luam si pe el in seama cand facem planul de calatorie. De exemplu cautam mai mult destinatii de petrecut timpul in natura si mai putin orase mari. Tocmai de asta Padurea Neagra ne-a suras asa mult. Si oricum orasele mari le-am vazut toate de prin apropiere deci nu pierdem nimic. Apoi trebuie sa gasim un hotel care sa accepte clapaugi si nu numai sa ii acepte dar mai trebuie sa fie de un anumit fel. Adica hotelul ideal in momentul de fata este unul la tara, cu gradina, camere putine, linistit, fara galagie etc etc etc. Si apoi incepem rugaciunile ca Rex sa nu mai decida (cum a facut ultima data) ca trebuie sa apere camera si pe noi de hoardele de atacatori. Atacatorii fiind niste vecini mai veseli care faceau galagie si la care vasnicul paznic  s-a decis sa latre de cum auzea un raset. Asta evident in miez de noapte. Si sa existe restaurante cu terase aproape de hotel unde sa putem merge insotiti de caine. In Franta nu e nici o problema calatoritul cu Rex pentru ca francezii adora cainii. Acum speram sa fie la fel si in Germania.

Am facut cazare intr-o locatie oarecum traditionala si acum punem pe lista ce sa facem. 
In primul rand vrem sa ne petrecem ceva timp facand hiking asa ca ne-am orientat imediat catre urcat pe Feldberg care este cel mai inalt munte din Germania in afara Alpilor, o vizita pe la Feldsee si pe la Titisee.
Ceva linkuri de inspiratie:
http://monkeysandmountains.com/tips-for-hiking-in-the-black-forest-germany
http://www.summitpost.org/feldberg/152074#chapter_3
http://www.bergwelt-suedschwarzwald.de/en/wandern/wandern-touren.php

O alta ruta care imi face serios cu ochiul este cea pentru Wutach Gorge, mai ales ca partener de calatorie este si un golden retriever indragostit de apa care pun pariu ca va sari ca o capra prin rau de la plecare pana la sosire :) :

http://www.schwarzwald-tage.de/english/hiking_suggestion_wutachschlucht.html
http://www.gang-gang.net/nomad/balkans/balkans16.html

Nu poti sa ajungi in Padurea Neagra si sa nu mergi sa vezi sursa Dunarii. Deci asta va fi clar si in planul nostru. Oficial Dunarea incepe din Donaueschingen insa in realitate incepe cu doua raulete mici: Breg si Brigach aproximativ 40 km mai departe care se intalnesc in Donaueschingen si formeaza Dunarea care trece la doi pasi de casa bunicii si unde mi-am petrecut multe duminici la balaceala si plaja. Planul va fi deci sa mergem in ambele puncte sa vedem ce gasim.

http://modestine2011.blogspot.be/2012/09/the-black-forest-and-source-of-danube.html

Pe lista mai este vizitarea orasului Freiburg si ruta panoramica Uhrenstrasse. Si poate si mersul pe Panoramastrasse.

Poate i se face mila lui Rex si ne da voie sa vedem si ceva castele si muzee asa ca poate incercam vizitarea castelului Hohenzollern  si muzeele celor de la Mercedes sau Porche. 

Ar mai si si alte orase pe care am vrea sa e vizitam dar totul depinde de timp: Ludwigsburg, Schwabisch, Tubingen, Heidelberg etc. Dar om trai si om vedea. Vreme buna  si voie buna sa fie :)

http://www.gang-gang.net/nomad/balkans/balkans15.html



No comments:

Post a Comment